Heb je nog meer vragen over hoe Flowtrack omgaat met Corona?
Flowtrack is een erkende reisorganisatie die al bijna 15 jaar (sportieve) vakanties organiseert naar het buitenland. Vanuit een gedeelde passie voor beweging, ontmoeting, ontdekking en avontuur zet ons team zich dagelijks doorgedreven in om de meest kwalitatieve en onvergetelijke reizen aan te bieden. Flowtrack specialiseert zich zowel in zomervakanties, wintersport als mountainbikeweekends. Wij geloven in een Destination Feelgood voor iedereen! Wil je graag meer weten over de filosofie achter Flowtrack, ga dan via de homepage naar who we are.
Natuurlijk! We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09u00 en 17u00. Vanuit België op het nummer 015 21 73 03, vanuit Nederland op het nummer 085 8882401. In noodgevallen buiten de kantooruren kan je ons bereiken op het nummer +32 497 49 29 56.
Onze deuren staan voor iedereen open! Het kantoor bevindt zich op de Vaartdijk 12 in Mechelen (België). Het kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 09u00 en 17u00. Zo lang de huidige Coronamaatregelen van kracht zijn ontvangen wij helaas geen mensen op kantoor en zijn we ook niet dagelijks aanwezig.
Het rekeningnummer van Flowtrack is BE14 7360 0125 3283.
Stuur best een mailtje naar info@flowtrack.be of bel ons even op. Het telefoonnummer vind je hierboven. Je kan ook met ons chatten op de website of via facebook.
Deze winter baseren we ons, net zoals we ook deden tijdens de zomer, op de richtlijnen van de overheid. We volgen de reisadviezen nauwlettend op. Vakanties naar een oranje zone zullen wel doorgaan, met verhoogde waakzaamheid. Ligt de buitenlandse bestemming bij vertrek in een rode zone dan annuleren we de vakantie. Indien de buitenlandse bestemming een negatieve test eist, moet je deze voorleggen voor vertrek. Anders gelden de algemene annulatievoorwaarden. De kosten voor deze test worden niet terugbetaald en zijn voor de reiziger.
Meer info over de PCR-test (
https://www.info-coronavirus.be/nl/testen/) vind je hier. De kleurcodes en de maatregelen die Europese landen nemen zijn veranderlijk. De meeste recente informatie vind je op de website van FOD buitenlandse zaken (
https://diplomatie.belgium.be/nl). Flowtrack volgt altijd de richtlijnen en de adviezen die hier worden gegeven.
De gezondheid van onze reizigers en onze crew is en blijft onze voornaamste prioriteit. Als Flowtrack inschat dat we niet op een veilige en verantwoorde manier kunnen organiseren, dan annuleren we jouw vakantie.
Flowtrack beslist 14 dagen voor afreis of de skireis al dan niet doorgaat. We beslissen pas dan omdat de huidige gezondheidstoestand evolutief is. Hoe langer we kunnen wachten, hoe groter de kans dat de we in een beter klimaat terecht komen en de reis dus doorgaat. Het al dan niet mogen vertrekken of aankomen op de vakantiebestemming wordt bepaald door de richtlijnen van de FOD (Federale overheidsdienst) van België of van het land waar de vakantiebestemming gelegen is. Zij werken met verschillende kleurcodes.
Groen: reizen is mogelijk. Hygiëne en afstandsregels zijn nog steeds van toepassing. Jullie reis gaat door.
Oranje(*): reizen is mogelijk, mits een verhoogde waakzaamheid. Jullie reis gaat door.
Rood: reizen wordt ten zeerste afgeraden. Jullie reis gaat niet door, wij nemen contact op en in overleg bespreken we de verschillende mogelijkheden.
(*) Indien de buitenlandse bestemming een negatieve test eist, moet je deze voorleggen. Meer informatie hierover vind je in het artikel hier boven. Wijzigt de zone binnen de 14 dagen van afreis van groen of oranje naar rood, dan annuleren we alsnog de reis. Wijzigt de zone van rood naar groen of oranje behouden we de annulering. Wijzigt de zone van groen of oranje naar rood gedurende de reis, dan zal Flowtrack de reis verderzetten.
We sturen voorlopig nog geen reisdocumenten, dit doen we ten laatste 14 dagen voor afreis. Je ontvangt je reisdocumenten enkel als je volledige reissaldo is betaald aan Flowtrack.
Als je bij Flowtrack een wintersportvakantie boekt kan je rekenen op een Corona cashback garantie. Deze garantie is gratis en dus inclusief bij iedere winterboeking. Hierdoor ben je zeker van een cash back garantie in het geval dat we, omwille van een nieuwe Corona uitbraak, niet mogen vertrekken of niet mogen aankomen op de vakantiebestemming en dus de reis moeten annuleren.
Het al dan niet mogen vertrekken of aankomen op de vakantiebestemming wordt bepaald door de richtlijnen van de FOD (Federale overheidsdienst) van België of van het land waar de vakantiebestemming gelegen is.
Hoe werkt het?
Tot en met 20 dagen voor de afreis:
het reeds betaalde bedrag krijg je volledig terugbetaald, verminderd met de betaalde verzekeringspremies en de administratiekost.
Vanaf de 19de dag tot en met de dag voor de afreis:
het reeds betaalde bedrag krijg je volledig terugbetaald, verminderd met een verwerkingskost van 100 euro/boeking en met de betaalde verzekeringspremies en administratiekost.
Je kan als Flowtrack klant ook altijd kiezen voor een soepele omruilgarantie via een tegoedbon waarmee je je reis kan verplaatsen naar een andere periode en reis zowel tijdens de winter als tijdens de zomer.
Momenteel zijn dit de maatregelen die genomen worden: in alle liften en op alle plaatsen waar je geen voldoende afstand kan bewaren is een mondmasker verplicht. Flowtrack is in nauw en rechtstreeks contact met de verschillende skigebieden. De exacte maatregelen die zij nemen zijn afhankelijk van de gezondheidsevolutie. Voor afreis krijg je van ons een update over de verschillende maatregelen.
We proberen alle activiteiten op een veilige manier te organiseren. Als bepaalde activiteiten niet mogen doorgaan door de maatregelen die op dat moment gelden, gaan we op zoek naar een gelijkaardig alternatief. Wij hopen hierbij altijd te kunnen rekenen op jullie begrip.
Om het risico op besmetting te verminderen kan je best altijd zoveel mogelijk afstand bewaren en fysiek contact zoveel mogelijk vermijden.
Corona valt niet onder de verzekering van Flowtrack maar onder de ziekteverzekering van de reiziger zelf. De kosten van verzorging tijdens en na de reis zijn ten laste van de eigen ziekteverzekering. Als je geen verzekering afsluit via Flowtrack bij Allianz informeer je dus best even bij je eigen ziekteverzekering hoe zij omgaan met Corona. Als je via Flowtrack een Allianz Exclusive reisverzekering boekt, dan zal Allianz Assistance altijd de bijstand verlenen die nodig is om de klant te helpen en dit conform met de dekkingen van het afgesloten product (medische kosten, hospitalisatie, repatriëring, enz…). Dit garandeert Allianz voor landen die in een groene, oranje en zelfs in een *rode zone liggen. (*met uitzondering van Covid gerelateerde zaken in rode zones, deze zijn niet gedekt). Of Allianz al dan niet repatrieert in geval van Covid is afhankelijk van geval tot geval. Soms zullen ze overgaan tot repatriëring, soms zal de patiënt ter plaatse moeten uitzieken. In het geval dat je ter plaatse moet uitzieken is dit gedekt door Allianz.
Als je een annulatie of een exclusive verzekering boekte via Allianz ben je inderdaad verzekerd als jij zelf of een van je gezinsleden Corona heeft. Je legt in dat geval een medisch formulier voor dat bevestigt dat deze persoon ziek is.
Waarschuw onmiddellijk een van onze monitoren. Zij zullen de situatie inschatten en je doorverwijzen naar een dokter voor een test. Je wordt mogelijks even in afzondering gehouden tot de resultaten van de test bekend zijn. Indien het resultaat negatief is, is er niets aan de hand. Als het resultaat positief is zal je de reis moeten verlaten.
Neem onmiddellijk contact op je huisarts die best kan inschatten wat de gepaste actie is op dat moment.
Op de bus is het dragen van het mondmasker verplicht, maar mogen wel alle stoelen bezet zijn. Het toilet op de bus mag niet gebruikt worden. De bus wordt grondig ontsmet voor en na de reis. Tijdens de pauzes mag je in de buitenlucht het mondmasker even afdoen om frisse lucht te scheppen, maar je zet het terug op van zodra je terug opstapt.
Je dient de lokale maatregelen te volgen. We zijn in nauw contact met de lokale overheden en zullen de geldende maatregelen op het moment van de reis naar jullie communiceren. Het is mogelijk dat we vanuit Flowtrack vragen om op sommige specifieke momenten een mondmasker te dragen.
De skilessen worden georganiseerd in kleine, vaste bubbels.
De sneeuwgewenning wordt georganiseerd in kleine, vaste bubbels.
De kinderopvang wordt georganiseerd in kleine, vaste bubbels.
Onze familiale – openlucht après-ski moment wordt georganiseerd volgens de lokale richtlijnen. Is dit verboden of kunnen we niet aan de richtlijnen voldoen gaat de après ski niet door. De veiligheid van onze deelnemers en onze crew staat altijd op de eerste plaats.
Al onze partner-hotels krijgen richtlijnen van de plaatselijke overheden die ze nauwgezet toepassen. Zo zullen bijvoorbeeld (ontbijt)buffetten anders georganiseerd worden of vervangen worden door tafelbediening.
We werken met een online boekingssysteem. Nadat je jouw favoriete periode en verblijf hebt geselecteerd, kan je een prijsberekening maken voor jouw vakantie. Voeg eerst alle reizigers en hun geboortedata toe, daarna kan je voor iedereen de gewenste opties aanduiden. Nadat je je gegevens hebt ingevuld krijg je van ons een prijsoverzicht. Indien je dit bevestigd zullen wij jouw boeking nakijken. Binnen de 2 werkdagen zullen wij jouw boeking nakijken en bevestigen. Indien de boeking om de een of andere reden niet kan bevestigd worden, contacteren we jou voor een gepast alternatief.
Dat kan. Je kiest zelf het aantal reizigers die je wenst in te schrijven voor bepaalde reis. Je maakt je eigen profiel aan met je eigen persoonlijke gegevens en e-mailadres en kiest vervolgens of je jezelf inschrijft of iemand anders. Je kan ook jezelf en enkele andere deelnemers inschrijven.
Als ouder kan je een profiel aanmaken op je eigen naam met je persoonlijke gegevens en eigen e-mailadres. Je kan vervolgens kiezen om een andere persoon in te schrijven op de reis zelf. Zo kunnen we jou contacteren omtrent de reservering en hebben we ook alle gegevens van je zoon of dochter. Het boekingsproces is eenvoudig, je vindt overal infobuttons met meer informatie tijdens het boeken.
Jazeker, bij het overzicht krijg je de optie “reiziger toevoegen”. Hier kan je zoveel reizigers als je wil toevoegen aan de boeking.
Jazeker. Nadat je jouw reizigers hebt toegevoegd aan je boeking, kan je aanduiden voor welke reiziger je wenst te bevestigen en te boeken. Je krijgt dan een mailtje dat je kan doorsturen naar de andere reizigers zodat ze hun eigen factuur kunnen betalen. Zo hoef je niet meer het geld voor te schieten aan de andere reizigers die met jou meegaan.
Als je jouw opties wenst te wijzigen, neem dan contact op met Flowtrack via info@flowtrack.be. Voor bepaalde wijzigingen rekenen we een administratiekost aan.
Zodra de boeking bevestigd is je kan online (Bankcontact/Ideal/Visa/Mastercard) of via overschrijving betalen. Je kiest zelf bij de betalingsmogelijkheden hoe je wenst te betalen.
Je ontvangt je factuur per e-mail en vindt deze ook terug bij ‘My Flowtrack’.
Ten laatste 2 weken na je boeking betaal je een voorschot van 30% van de totale reissom. Het overige bedrag betaal je 2 maanden voor afreis. Je kan ook alles in 1 keer betalen in plaats van met een voorschot te werken.
De betalingsdata vind je terug op de factuur en ‘My Flowtrack’.
Op de factuur staat een verplichte gestructureerde mededeling (OGM) die begint en eindigt met ***, gelieve deze steeds bij elke betaling mee te geven. Bij een online betaling gebeurt dit automatisch.
Controleer of de e-mail niet in jouw ongewenste items is terechtgekomen. Indien je binnen de 3 werkdagen na jouw boeking geen e-mail hebt ontvangen, neem je best even contact op met ons via mail: info@flowtrack.be / info@flowtrack.nl of telefonisch: 0032 15/21.73.03. of 0031 858/ 88.24.01.
Een maand voor vertrek ontvang je, indien jouw boeking volledig betaald is, de reisinformatie per e-mail. Deze informatie vind je ook terug op ‘My Flowtrack’.
Indien je vervoer (bijvoorbeeld een busreis) hebt gereserveerd, ontvang je de specifieke vertrekinformatie (uur en plaats van vertrek) ten laatste 4 dagen voor vertrek.
Een annulatieverzekering is enkel boekbaar voor 18+ zomervakanties, mountainbikeweekends en wintersportvakanties.
Voor de wintersportvakanties:
Allianz annulatie verzekering: een voordelige annuleringsverzekering voor maar 6,3% van je reissom.
Een optimale dekking bij een annulatie, zoals o.a.:
– Ziekte en ongeval.
– Overlijden.
– Herexamens.
– Panne met de eigen wagen.
– Vertraging extern vervoer (transfer / vlucht).
– Ontslag.
De garanties en dekkingen kan je hier vinden:
annuleringsverzekering 6,3%
Allianz Exclusive verzekering: een voordelige reis- en annuleringsverzekering voor maar 7,5% van je reissom.
Met een Exclusive verzekering van Allianz heb je een veilige reis- en annuleringsverzekering samen. Een ideale en voordelige combi!
Met deze reis- en bagageverzekering via Allianz ben je zeker van:
1. Een snelle, soepele en correcte afhandeling.
2. Eén nummer voor alle (medische) assistentie.
3. Reis- en verzekeringsspecialisten die voor je optreden als vertegenwoordiger naar betrokken partijen.
Een optimale dekking, zoals o.a.:
– Geneeskundige kosten.
– Kosten repatriëring.
– Personenhulpverlening.
– Verlies, beschadiging en diefstal van je bagage.
– Buitengewone kosten.
– Telecommunicatiekosten.
Niet alleen je verblijf op bestemming, maar ook de heenreis en de terugreis wordt door de verzekeringsmaatschappij verzekerd, mits deze plaatsvinden tussen de dag voor de voorziene aankomst en de dag na het voorziene vertrek. Zo krijg je voor een 8-daags verblijf 10 verzekerde dagen.
De garanties en dekkingen kan je hier vinden:
info reis- en annuleringsverzekering 7,5%
De Algemene- en Bijzondere voorwaarden kan je
hier terug vinden.